"יהדות התורה שומרת על הקיים אבל ש"ס מייסדת דברים חדשים"

    גואל ועקנין 8 Comment on "יהדות התורה שומרת על הקיים אבל ש"ס מייסדת דברים חדשים"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות מנהלי ומנהלות מוסדות של רשת החינוך התורנית של ש"ס השתתפו היום (חמישי) בשעות הצהרים בכינוס חיזוק ופתיחת מטה חינוך לקראת המערכה הגדולה של תנועת ש"ס, בהשתתפותם של מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה, מרן הגר"ש כהן נשיא המועצת, וחברי המועצת הגר"ש בעדני, הגר"מ מאיה, הגר"ר אלבז והגר"ד יוסף, וחברי הכנסת של ש"ס בראשות יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי.

    את הכינוס פתח בדברים חבר מועצת חכמי התורה הגר"מ מאיה שסיפר על פועלה הגדול של רשת החינוך של ש"ס ע"י הקמת מוסדות בכל הארץ.

          IMG_9720

    בדבריו סיפר הגר"מ כי נשאל ע"י אנשים מה להצביע בבחירות הקרובות והשיב על כך, "אמרתי להם הלכה פשוטה שחייב להצביע רק לש"ס משום שש"ס שותפה לכל מוסדות התורה והיא נקראת תנועה קדושה. אני יגיד לכם מתוך נסיון בלי לפגוע מיהדות התורה, יהדות התורה שומרת על הקיים אבל ש"ס מייסדת ובונה דברים חדשים לקרב עוד רחוקים לאביהם שבשמיים ולכן היא חשובה יותר".

    לאחר מכן נשא דברים מנכ"ל הרשת ששיבח את פועלו של דרעי בשנתיים האחרונות למען הרשת בגיוס כספים למען הרשת וסיוע בכל הדרוש למרות שש"ס הייתה באופוזיציה, המנכ"ל קרא לכל המנהלים לפעול למען התנועה, "הרשת כולה בסכנת קריסה אם ש"ס תתחזק אנחנו נתחזק", אמר.

    אחריו נשא דברים יו"ר ש"ס אריה דרעי שסיפר על התפתחותה של הרשת וציין כי ישנו בית ספר של הרשת בהוד השרון ,כולם חילונים שם אבל אתה רואה ילדים עם ציציות, איזה קידוש ה' זה, כולנו ראינו באשדוד כשהגיעו נציגים של הורים מהתלמוד תורה אנשים חילוניים והודו על כך, אנחנו רוצים שבעוד כמה שנים יהיה לנו מאות תלמודי תורה כאלה בכל עיר", אמר דרעי.

    IMG_6719

    דרעי ציין את המהפכה שהחלה מאז הקמתה של ש"ס במוסדות, שיעורי תורה, וכינוסים בכל הארץ ואמר כי עלינו בשנים הקרובות להחזיר עטרה ליושנה ולהמשיך את המהפכה הגדולה הזו.

    את המשא המרכזי נשא מרן הגר"ש כהן שהרחיב בדברים על חשיבות המערכה הקדושה וקרא לכל אחד להשפיע למען התנועה הקדושה, בדבריו פרץ הגר"ש בבכי ואמר "הקב"ה בצער, השכינה בגלות אנו צריכים לפעול בכל הכח שהממשלה הבאה תהיה טובה לנו שתעזור לעולם התורה".

    "הכאב גדול. הקב"ה מחכה לנו, אני מחייה אתכם שומר עליכם למה אתם לא תשמרו את שלי, רבותי ה' יהיה בעזרנו שבע"ה הקב"ה זיכה אותנו. בא הארי יש לו כח", אמר מרן על יו"ר ש"ס, "מנהיג את התנועה בעצה נכונה בלי שום אינטרס אישי לא של כבוד לא של פרנסה לא חסר כלום, הנה עובדה הוא יתפטר מהכנסת, כולם מקבלים משכורת אני לא יודע כמה אבל מקבלים והוא ויתר על זה".

    חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני בדבריו קרא לציבור להירתם למשימה, ואמר "מי שנשאר בבית הוא נחשב מזיק, זה עת צרה, בואו לעזרת ה' בגיבורים, יש כאלה מסתפקים אומרים נשב בבית, איך שייך לעשות כזה דבר, לחפש מקומות אחרים, יש כאן מהפכה שלמה של מוסדות תורה, שיעורים, עולם שלם ואת זה רוצים להרחיב בשנייה. איך אפשר להמר למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה, על אלף שקל אתה לא מהמר ועל זה חיי תורה אתה מהמר? מה הספקות בכלל, מי יחזיק את התורה, רדפו אותנו רדפו את התורה מה יש להסתפק כאן?".

    IMG_6850

    חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף שליט"א סיפר על מסירות נפשו של אביו מרן זצ"ל למען התנועה, כאשר בכל תקופת בחירות היה מגיע לבית המדרש יחווה דעת ואומר זוהי שעת צרה לסגור את הגמרות וללכת לפעול, "זה מה שצריך לעשות כעת ואני מבטיח שכל מי שיפעל אבא יעמוד עליו בתפילה למעלה להצלחה בכל", קרא הגר"ד.

    בסיום המעמד נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז, יצוין כי זוהי הופעות הראשונה בכנס רשמי של תנועת ש"ס מאז היבחרו לכהן פאר במועצת החכמים.

    IMG_6917

    הגר"ר בדבריו ציין את זעקתם של הגר"ש כהן והגר"ש בעדני למען התנועה ואמר "גאוני ישראל שמרן בחר בהם זועקים, אין להם שום אינטרס אישי כלל ועיקר, הכל למען עולם התורה", בדבריו קרא למנהלים, "אתם המנהלים שנבחרתם להיות מובילים של הדור הבא של עם ישראל חייבים ללכת מבית לבית להסביר את הדברים בבתי ישראל, אסור לחכות צריך לפעול בכל הכח, מפעלו של מרן בסכנה, אנחנו יום יום מדברים, יום יום צועקים, לא לחכות. תנועת ש"ס קמה להרמת קרנה של תורה, של קדושה וטהרה, של עם ישראל ולשמור על ערכינו ומנהיגנו הצדיקים אשר הם הנחילו לנו את הדרך אשר נלך בה".



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      אכן – שס מייצרת דברים חדשים מחלוקות ופילוגים נוספים בציבור אשר נוצרו ב"זכותה של שס"…

    2. 7

      ש"ס חזקה מתמיד
      כולנו עם ש"ס באש ובמים ועוד נראה אותה בחדש ימנו כקדם
      17 מנדטים בע"ה
      אריה אהוב ליבנו אנחנו איתך

    3. 6

      אוי לנו מעלבונה ש

    4. 5

      אלמוני היקר, יתכן ששס עושה בעיות לך בזה שהיא קיימת. אבל לאמיתו של דבר מאז ששס קמה יהדות ספרד התחזקה בכל עיר ועיר יש יותר שומרי מצוות, יש יותר מוסדות תורה. גדלתי בדרום למעלה מ40 שנה. לא הייתה רואה שם יהודי ספרדי שומר מצוות היום בכל עיר מלא מניינים בבתי כנסיות בימי חול לא רק בשבת. יש יותר ספרי קודש והלכה יש יותר מודעות לשעורי תורה הכל בזכות שס ואלה שנתמכו בשס.נכון שיש ליכלוך ופוליטקה אבל שורה תחתונה משס מרוויחים יהדות. ושמירת מצוות של עוד יהודי. כל ארגוני התשובה לא היו קמים ללא גיבוי ותמיכה של שס. איפה היו כל חברי האגודה לפני שקמה שס. נכון היה חינוך עצמאי אבל לא היה המשך לחינוך שהם נתנו. גם המפד"ל לא עשו שום דבר בשביל עדות המזרח. רק דאגו לכיסא שלהם ולהתעשר. לכן אם הנך ממאכזבי שס אל תחשוב באופן אישי תחשוב באופן כללי וציבור אז תבין שאין בלי שס. ובלי לפגוע בזכיות של יהדות התורה.
      תקנו אותי אם אני טועה.
      איציק

    5. 4

      כמה חבל שכל הקמפיין של שס הוא רק בנושא הכלכלי. איפה שס של 88 עם הקמפיינים על היהדות והמסורתיות… ודווקא בימים כאלו של חקיקה אנטי דתית בכנסת

    6. 3

      תגובה 1 –זה מאנשי ישי ועל זה נאמר קשוט עצמך….

    7. 2

      תראה מה דגל התורה עושה מחלוקות פי כמה

    8. 1

      לתגובה 1 –כמה העם איתנו משלם לך לשעה?